telescope kan bistå med analyse og utvikling av posisjoneringen av ditt firma i markedet.
Grunnlaget er innsikt i hvilke problemer, utfordringer og ønsker som kundene har samt verdier og fordeler de ser etter.
Konkret markedsstrategi har vi illustrert i tegningen nedenfor.
The big W: Why should somebody buy from you / me?
Konkret strategi handler om å utvikle
"Customer Value Proposition" som bindeledd mellom egen verdikjede og kundenes behov.
En differensiert CVP forutsetter en differensiert verdikjede. Kundene må selvsagt ha nytte av
og være villige til å betale for differensieringen. Produktene og tjenestene må løse
kundenes problemer og gi dem fordeler.
De viktige parameterne i posisjoneringen er de fire P-ene: product, price, place and promotion. Differensiering av produkter er ofte virkemidler for posisjonering.
Fokus i arbeidet er sluttkundenes oppfatning, mål og valgkriteria.
Kontakt oss gjerne dersom du ønsker mer informasjon om hva vi kan gjøre.
|